Gajduschek (2005): Módszertani útmutató a hivatali ügyfélelégedettség méréséhez





Módszertani útmutató a hivatali ügyfélelégedettség méréséhez

Gajduschek György

A kézikönyv letölthető innen

A közigazgatás az emberekért van, a társadalom szolgálatában áll, működésének tehát meghatározó mutatója, hogy az emberek, az állampolgárok, az ügyfelek mennyire elégedettek munkájával. A közigazgatással való elégedettség sokféleképpen mérhető. Mérhetjük általában, közvélemény-kutatásokon megkérdezve erről az állampolgárokat, vagy mérhetjük konkrétabban, egy-egy szolgáltatással, egy-egy szerv munkájával való elégedettségről kérdezve az ügyfeleket. Ez az Útmutató ez utóbbi feladathoz kíván segítséget nyújtani. Ezen belül is célunk az ügyfélszolgálati irodák ügyfélelégedettség mérését segíteni. Mindamellett úgy véljük, hogy az ügyfélelégedettség-mérés (jelöljük ezt a továbbiakban ÜFM-nek) más területein is jól hasznosítató az Útmutatóban foglaltak nagy része. Különösen így van ez a hatósági ügyintézés területein végzett ÜFM esetében.


Név:


Capcha  


Copyright © 2013 | Kapcsolat | Impresszum